昨天從早上9點一路嗑大補丸到晚上9點,基本上,回到家已呈現腦死狀態  XD
但一進家門就接到死黨來電,劈哩啪啦念一串,電話就換人了(?)
是妳妹妹、又是妳那17歲的妹妹、還是妳那17歲又愛作夢的妹妹啊啊!

就這樣、瀕臨腦死的狀態下,還得瞬間秒殺上萬腦細胞,
和一位愛作夢又特愛繞圈圈的少女薇特,講40分鐘手機,
講到最後,我已經不知道自己在楠楠自語什麼挖糕了?囧|||
只好告訴她:「來、姊姊送妳一首歌,先聽、有空再聊……」

椎名林檎的17,MSN她後就匆匆下線、睡大覺   XD

其實我想狠狠地巴她姊姊=我死黨的頭,每次都要我開導小朋友,
但我是好人(謎弟說的),所以我還是耐著性子乖乖地當個上人、講解心海羅盤,
但我是大壞人(謎弟說的),所以每次講到後來就會歌遁、睡遁、或是電話遁 :P
---------------------------------------------------------------
唉、我只是搞不懂,17歲……除了整天怨嘆、寂寞沒人愛或是悲傷愛錯了,
沒別的事忙了嗎?妳的書呢?妳的興趣呢?即便妳的服裝髮型都好啊!( ̄. ̄)
如果說二八佳人一朵花,妳也應該是朵初初盛開的可愛小花兒了?
怎不為自己多灑灑水、施點肥、除些蟲,愛的灌溉在自己身上多點呢?
日子久了、一朵不悉心照料、任其長的亂七八糟又日漸枯萎的花,
就算青春之姿也是沒人要睬的唷!(老人微酸經驗談?XD)

少女薇特,我想妳的生活實在是太過安逸平順了點,
以致於空白時間多到腦子可以充塞一堆有的沒的、想東想西,
姊姊我也好想狠狠地巴妳的頭啊!然後踢妳的屁屁說:
「去唸點書!妳這個腦袋一團漿糊的少女薇特!」
-----------------------------------------------------------------
但我是鄉愿又卒仔的一枚姊姊,上面的話一句也沒說,默默遞給妳這首歌,
利用注意力轉移法,讓妳去查英文單字,好讓我得以解脫(汗)



17 詞/ 曲:椎名林檎

Now I'm seventeen
My school is in the country
Students wear trainers
Read the same magazines

Now I'm seventeen
My school is getting tiresome
Teachers-they're so young
Singing me out

Only like philosophy and after school the time
That's what I call my own, my own time
Nice girls meet nice boys end of school day
While other girls go straight home
Talking 'bout soaps n' that

I go home alone
Like it watching the nameless people
Surfing subways, traveling somewhere
"...nowhere..."

Now I'm seventeen
I do not have a title
Depend on no one else
Busy being kind (to myself)

Only like philosophy and after school the time
That's what I call my own, my own time
Nice girls meet nice boys end of school day
While other girls go straight home
Talking 'bout soaps n' that 

I go home alone
And have dinner in my sweet sweet home
Praying again, again and again

I see the same faces in school & they say that I am different
I think it's an honour
I say it's an honour to be different
I can't go their way

Surfing subways, traveling somewhere
Nowhere nowhere ...

I go home alone
And have dinner in my sweet sweet home
Praying again, again and again 

Now I'm seventeen
Now I'm seventeen


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    minniefc 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()