close

很久很久以前的歌,電影「Reality Bites」的主題曲。
(那部電影台灣翻成:四個畢業生、好像?)

Ben Stiller(班史提勒):也是導演,現在是國民喜劇小天王,
Ethan Hwake(伊森霍克):-現在是安分守己的貼心好爸爸好老公,
Winona Ryder(薇諾娜瑞德):現在是努力揮別偷竊陰影的演員,
十幾年過去了、重看這部電影,拍的真好……

Reality Bites.  It really did.

---------------------------------
Stay 詞/ 曲:Lisa Loeb

You say I only hear what I want to.
You say I talk so all the time so.

And I thought what I felt was simple,
And I thought that I don't belong,
And now that I am leaving,
Now I know that I did something wrong 'cause I missed you.
Yeah yeah, I missed you.

And you say I only hear what I want to:
I don't listen hard,
Don't pay attention to the distance that you're running
To anyone, anywhere,
I don't understand if you really care,
I'm only hearing negative: no, no, no.

So I turned the radio on, I turned the radio up,
And this woman was singing my song:
Lover's in love, and the other's run away,
Lover is crying 'cause the other won't stay.
Some of us hover when we weep for the other who was
Dying since the day they were born.
Well, well, this is not that;
I think that I'm throwing, but I'm thrown.

And I thought I'd live forever, but now I'm not so sure.
You try to tell me that I'm clever,
But that won't take me anyhow, or anywhere with you.

You said that I was naive,
And I thought that I was strong.
I thought, "hey, I can leave, I can leave."
Oh, but now I know that I was wrong, 'cause I missed you.
Yeah, I miss you.

You said, "I caught you 'cause I want you and one day I'll let you go.
"You try to give away a keeper, or keep me 'cause you know you're just scared to lose.
And you say, "Stay."
And you say I only hear what I want to.

你說 我只想聽我想聽的
你說 我老是這麼講.. 所以..

我以為我想的很簡單
我以為我是格格不入的
現在我要離開了
我才知道我錯了,因為我想你
是的,我想你

你說我只聽我想聽的
我不仔細聆聽、
不注意你正逃向誰、逃向何處
我不了解你是否在乎
我總是只聽到負面的

於是,我打開收音機,把音量調大
有個女人正唱著我的歌:
一個愛人正陷入愛河,而另一半卻要逃開
一個愛人正在哭泣,因為另一半不願意留下
正當我們為自出生就開始步向死亡的另一半輟泣時,我們有些人感到猶豫
唉,這不像我以為的能拋下一切,我卻被這個問題給困住了

我以為我會長生不死,如今我不再那麼確定
你試著告訴我我是聰明的
但那沒有辦法也不會帶我到任何地方和你在一起

你說我太稚嫩,而我認為我夠堅強
我想著"我可以離開呀、我可以離開的"
但是現在我知道我錯了,因為我想你
是的,我想你

你說"你想要我所以你得到我了,而且總有一天你會讓我走"
"你想要放棄一個守著你的人,或者把我留住因為你知道自己只不過是怕輸"
然後你說"留下吧"

你說 我只想聽我想聽的..
arrow
arrow
    全站熱搜

    minniefc 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()