close

前不久和同學聊天,聊到夢想,
她們嘰嘰咕咕說了很多,像是……
早早退休到鄉下小木屋養老、環遊世界、
然後我都不知道要講什麼,因為想不出來。

我的認知,夢想和志願、目標好像還是有些差距,
目標 < 志願 < 夢想,可能像這樣的寬度或難度吧?

就這樣過了好幾天,昨天不知怎麼聊的聊到這,
我說我沒想到什麼夢想,你說你有個想像夢想的方法。

┌變成了一個老到不能再老的老人,參加一個葬禮,
│所有的家人、親人、朋友都在現場,原來是你自己的葬禮,
└那麼,你會想留給這些人什麼呢?→「以終為始」的思考法。

這樣的方式很有趣呢!我開始說我腦中想到的,後來也聽聽你的分享,
我的夢想,現在看起來,感覺好像還只是"志願"而已啊……Orz
不過,每天都用這方式再多想一會兒,修剪一下,
或許就能越來越接近心中根本還不成形的夢想吧!XD

而你的夢想很棒耶!根本就不幼稚好嗎?XD
很華麗,華麗……不太精準,但現在說不出精確的詞,
勉強要說,應該是大氣吧?還是霸氣?還是豪氣?
相形之下,我的夢想就顯得小家子氣了 :P
但目前為止就這個吧,希望越來越好。

啊、又從你這裡學了點東西!Ψ( ̄∀ ̄)Ψ
太感謝,認識你真好。

我們的夢想都會實現的!^^/


 

↓↓↓ Priscilla Ahn很有氣質,一人包辦合音和口琴



Dream by Priscilla Ahn

I was a little girl alone in my little world
who dreamed of a little home for me.
I played pretend between the trees,
and fed my houseguests bark and leaves,
and laughed in my pretty bed of green.

I had a dream
That I could fly from the highest swing.
I had a dream.

Long walks in the dark through woods grown behind the park,
I asked God who I'm supposed to be.
The stars smiled down on me,
God answered in silent reverie.
I said a prayer and fell asleep.

I had a dream
That I could fly from the highest tree.
I had a dream.

Now I'm old and feeling grey.
I don't know what's left to say about this life I'm willing to leave.
I lived it full and I lived it well,
there's many tales I've lived to tell.
I'm ready now, I'm ready now,
I'm ready now to fly from the highest wing.

I had a dream




arrow
arrow
    全站熱搜

    minniefc 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()